.comment-link {margin-left:.6em;}

KyberKurat

Idiotismi võidukäik(6): juriidiliselt on kõik korrektne!

Thursday, October 27, 2005


Aeg on kuidagi nii kiiresti lennanud, et ei olegi aega blogida olnud. Aga üritame seda siis tasa teha.

Kuna elu on veerenud töised, asiseid/asjalikke radu pidi, siis pole pakkuda selliseid põrutavaid eraelulisi seiku, mida saaks ka laiema üldsusega jagada. Nii et jälle kord üldhuvi temaatika.

... Lõpus luban veel natuke vana nalja ka... turundus komm. teemadel

Seekord meediast, õigemini selle kaheastmelisest mõjust ja levikust. Mõneti ka ehk Herbaariumile vastukajaks teemal keha meediapeeglis.

Meedia võim inimeste mõjutamises ei seisne mitte ühes artiklis, pildis jne, vaid nende kogumis. Kui küsida, milline eile loetud uudis Sind kõige rohkem ja kuidas mõjutas, siis paljudel tekib küsimus, millised olid need uudised, mida ma eile lugesin. Veel vähem on siis võimalik vastata mõju puudutavale osale. Ühesõnaga meedia ei mõjuta inimest mitte ühe kirjutisega, vaid oma sõnumi pideva kordamisega, isegi raiumisega if you please.

See, kuivõrd palju üks või teine sõnum meie peades kinnistub, oleneb hinnangust infokillu väärtusele. Hinnangu infole anname me aga sõltuvalt allika staatusest. Ega nt. Poliitka uudiseid me SLOList ei otsi... või seltskonnakroonikat PMist... reeglina. PM ja EPL on head nn. kõvad lehed, samas kui SLOL on kollane ja Kroonika/Just meelelahutus. Nendest kriteeriumitest lähtuvalt ka väärtustatakse antud infot.

Aga nüüd meedia kaheastmeline mõju. On leitud, et medias kajastatud sündmusted ei avalda inimestele enne pikaajalist mõju, kui pole olnud võimalust arutada nendel teemadel oma grupis/seltskonnas… enne kui pole kuuldud ka teiste, ka liidri arvamust. Enne seda inimesed ei kujunda oma arvamust ega hakka tegutsema. Kuid arvestades tänapäeva meedia suurenenud kättesaadavust ja interaktiivsust võib selles kahelda... samas võibolla inimestevaheline diskussioon on asendunud anonüümse neti-suhtluse/infovahetusega.

Jahunud siis sellest ja teisest, pean ma nõustuma Peeter Vihalemmaga – reflektsiooni puudus on Eesti ühiskonnas üks tõsisemaid vajakajäämisi. Me tihti lähtume oma kõhutundest… et see võiks nii olla. Ei, muidugi, see võib nii olla, kuid ei pruugi.

Tulles tagasi alul väljakäidud Herbaariumi teesi juurde, et meediakoolitus ei peata ühtegi reklaamikampaaniat. A kust Sina seda tead???

See kuidas inimesed mingisse teksti/ pilti – sõnumisse suhtuvad, ehk siis selle sõnumi vastuvõtt, oleneb nende eelnevatest hoiakutest teema suhtes, mis mõjutavad valmisolekut teksti vastu võtta.

Ma tahan väita, et meediakoolitus sel juhul mõjutaks inimeste suhtumist ja hoiakuid teatud sorti reklaami ja sisu suhtes. Kui inimeste hoiakud nt alastusel baseeruvate reklaamide suhtes kujunevad negatiivseteks... või ütleme kriitilisteks, siis tahes tahtmata peavad hakkama reklaami ostjad nõudma uusi ja teistsuguseid reklaame, mis tooks kaasa positiivse reageeringu.

See kõik on muidugi teooria, kuid teeme meedia-eetika-kriitika-koolituse ära, ootame aastakese paar (või rohkem : ) ja vaatame, mis toimuma hakkab.

Aga siiski mulle, kui konverentsil osalenule, jäi mulje, et meediakoolituse eesmärk ei olnud mitte reklaamikapmaaniate kaotamine, vaid noorte harimine teemal, et meedia ei portreteeri elu adekvaatelt, et õnnetud tiinekat ei muretseks end haigeks, et ma ei ole kondine nagu Carmen Kass, lahja nagu Kate Moss või musklis nagu Kiivikas ja turske nagu Budõlin.

Ja nüüd siis kommunikatsiooni naljad... ja uskuge kaheastmeline komm. töötab kõige paremini :P ehk siis see viimane – teistesõnadega bränd müüb!

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas. Salähed tema juurde ja ütled: "Hei! Ma olen voodis suurepärane. Kuidas olekssellega?"See on Otseturundus (Direct Marketing)

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas. Saannad oma sõbrale 100 EEKu. Sinu sõber läheb tüdruku juurde ja ütleb: "Hei!Mu sõber seal on voodis suurepärane. Kuidas oleks sellega?"See on Reklaam (Advertising)

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas. Sauurid kiiret välja tema telefoninumbri ning helistad talle ja alustadsundimatut vestlust. Ja siis äkki ütled: "Hei! Ma olen voodis suurepärane.Kuidas oleks?"See on Kaugturundus (Tele-Marketing)

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas. Saannad kahele oma naissõbrale 100 EEKu. Nad lähevad ja seisavad tütalapsekuulmiskaugusse ja hakkavad rääkima sellest, kui suurepärane sa voodis jakui kuuma sa ikkagi oled.See on näide PR-st.

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas. Satunned ta ära. Sa lähed tema juurde, tuletad ennast talle meelde ja saad talõpuks naerma ja kihistama ning siis soovitad: "Hei! Ma olen voodissuurepärane. Kuidas oleks?"See on Kliendisuhte haldus (Customer Relationship Management.)

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas. Sapaned jalga lakkkingad ning kõnnid ringi ja mängid Mr. Hõivatut. Sa manadette oma parima naeratuse ning kõnnid ringi ja mängid Mr. Sünnipärast. Satuletad meelde kogu oma leksikoni ning kõnnid ringi ja mängid Mr. Viisakat.Sa seisad sirgelt, räägid vaikselt ja ladusalt, avad uksi daamidele,naeratad nagu unelmate mees ning lood enda ümber täieliku aura mängides Mr.Dzhentelmeni. Ja siis lähed sa tüdruku juurde ja lausud: "Hei! Ma olenvoodis suurepärane. Kuidas oleks?"See on Müügisurve (Hard Selling).

- Sa korraldad pidu, kus on hulgim ilusaid naisi. Sõber uurib: “Kuidas ma teada saan, milline neist voodis kõige parem on???” Sina vastad, et noh, kõikide blogide kohaselt, tema on! See on blogi-turundus (Blog Marketing)

- Sa lähed peole ja näed väga atraktiivset tütarlast teises ruumi otsas.TEMA tuleb SINU JUURDE ja ütleb: "Hei! Ma kuulsin, et sa oled voodissuurepärane. Kuidas oleks sellega?"Ja SEE on juba Kaubamärgi jõud (Power of Branding)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home