.comment-link {margin-left:.6em;}

KyberKurat

Idiotismi võidukäik(6): juriidiliselt on kõik korrektne!

Wednesday, September 14, 2005

Lastele suunatud reklaam - Limpa ja moraal, eetika?


Täna koolis, jahh, vahel ilmutan oma nägu ka sellisesse institutsiooni, pole midagi tegijal juhtub niimõndagi...enivei ...tagasi asja juurde.

Brändingus tuli analuusida Limonaadi, teate küll, see Tartu Õlletehase limps, Limpa ja Hull Õun jne. Kindlasti olete te näinud ka nende klippi, kus siga on valges limusiinis karja tsikkidega. Enne tänast loengut mõtlesin ma, et see on lahe reklaam, selline muhe...noh ja kui aus olla, siis ega ma eriti sellega oma pead ei vaevanud.

Aga kui me hakkasime neid lahkama, siis mind üllatas, et enamus inimesi pidas seda ka muhedaks ja irooniliseks, samal ajal aga mina hakkasin mõtlema, kes on nende sihtrupp – lapsed. Isegi kui Hull Õun suunab end rohkem teiesmelistele, siis on sihtgrupiks ikkagi pubekad 10-15/17/20? Tegelikult see polegi tähtis. Mind jahmatas pigem see, millise ironiseerimisvõime ja läbinägelikkuse minu kaaskondlased omistasid puberteediealistele.

Kas tõesti suudab 13aastane näha mikrominis tsikkide seltsis pidupanevas Räppar-Seas irooniat hip-hop/räp/R&B ja muu Ameerika elustiili aadressil??? Mina julgen küll arvata, et mitte. Ahjaa, ja tasuks vist veel mainida, et see siga, kes seal tsikkidega aeleb, on Limpa koduka andmete alles ”3 aastat vana, koolis veel ei käi”!!!

Nii et, mis sõnum siit siis tuleb: Türdukud peavad ilusad välja nägema – pikad koivad ja miniseelikud on must; poisid peavad panema end kolm numbrit suurematesse dressidesse, riputama kaela kuuseehted, et olla tegija – ”siga-lahe mees!”

Ega mul rohkem midagi selle brändi kohta polegi öelda peale selle ”tavaline feministi kriitika”, et sugupooli kujutatakse väga ühekülgselt:
*kursiiv märgib autori IROONIAT, et mitte öelda SARKASMI!!! Jutumarkides on tsitaadis kodulehelt.
– Limma, tüdruk, on ” üliarmas, võiks öelda, et nunnu” ja õpib ainult viitele...selline kukupai nagu üks neiu peabki olema.
– Limmo, poiss, ei püsi pubeliski paigal, teeb koguaeg ulakust, kord paneb knopkasid toolile, kord kallab põranda õliga üle, kuid ega ”Limmo ei tee neid vigureid paha pärast”, poisid jäävad ikka poisteks, mis sa siin tahad.
– Limpa, ma eeldan, et ta on meessiga...samas bvõib olla ka muidugi naissiga, kuigi Limmaga koosolemine pidi teda taltsutama, võibolla siis see kolmene mehehakatis juba selles vanuses kurameerib...aga samas ta muidugi võib olla ka lesbiline siga...selles ma muidugi kahtlen, Eesti avaliku arvanuse kliimas oleks see turunduslik enesetapp tuua sisse seksuaalvähemused.

Aga tagasi asja juurde, (eeldame et isane) ”Limpa ise on parajal määral silmakirjalik, aga heatahtlik. Korraldab Limmoga koos sigadusi ja teeb näo, nagu poleks midagi teinud.”

Nii lapsevanemad, sellised ongi siis teie laste eeskujud.

PS: Ma kuulsin, et Hullu Õuna tunnusmeloodia on koguni nii popp, et lapsed laulavad seda ka lasteaias...ja tuli välja, et ka meestudengid ühiselamus. Kahjuks mul puuduvad andmed kas ja kui suur alkoholi kogus avas nende häälepaelad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home