.comment-link {margin-left:.6em;}

KyberKurat

Idiotismi võidukäik(6): juriidiliselt on kõik korrektne!

Wednesday, January 25, 2006

vasak vs parem - kumb ON parem?

Nyyd ka minu kaks senti Sirje ja Jüri vahelisse dialoogia, millele ka Arni tähelepanu juhtis. Ega kui viimane poleks seda teinud, ei kirjutaks ka mina sellest, sest nii tema kui ka Sirje käsitluses on muutunud turumajandus mitte lihtsalt kapitalismiks, vaid koguni RÖÖVkapitalismiks.

Siis ongi parempoolsed, kes leiavad, et vasakpoolsed on vaat et kommunistid valmis (ma tean, et ma tegelen kirjanduslike hüperboolide loomisega; ja Jürile ei ole mul plaanis ka liiga teha). Ning vasakud leiavad, et kapitalist on üks igavene magu, kelle eesmärk on töölisel särk seljast ja söök laualt viia.

Skandianaavia sots.kapitalism on minu arvates see, mis kapitalism peaks olema... õigemini kuidas inimesed peaksid sellest sõnas aru saama. Muidugi ei ole ka see perfect kuid kapitalismis peaks olema ka koht CSRile ja üleüldse... mulle tundub, et pigem saab välismaine tööandja, erinevalt Eesti omast, aru, et ettevõtte suurim varandus on tema töötajad ning ega ikka ei ole sul kümneid ja kümneid uusi töökäsi/-ajusid ukse tagant võtta. Eriti Eestis meie praeguse demograafilise situatsiooni juures.

See siin ei ürita olla mingi tõsiteaduslik põhjendus, miks ma leian, et ilma turumajanduseta tänapäeva maailmas ei saa. See on emotsionaalne sõnavõtt, millega ma tahan öelda, et turumajandus ei ole nagu maailma lõpp ja kõrilõikajate saar.

PS: Alguses viidatud diskussioon ongi see, mille pärast pean ma blogisid etemaks peavoolumeediast - kiire argumenteeritud tagasiside ja arvamuste vahetus - nagu suur filosoof ütles: "Dialoogis sünnib tõde!" :-)

1 Comments:

Post a Comment

<< Home