.comment-link {margin-left:.6em;}

KyberKurat

Idiotismi võidukäik(6): juriidiliselt on kõik korrektne!

Wednesday, February 01, 2006

Naer on terviseks

Tänud Andrile, kes viitas tollele blogile. Ma naersin üle pika aja kohe südamest. Ja mina olen veendunud, et see on iroonia, väga ilus, rafineeritud, hüperbloseeritud iroonia... sest keegi lihtsalt ei saa!!! nii kandiliselt mõtelda. (Ja tõepoolest, kui mõtleb, siis jubal temaga.)

Edit: Paistab, et too Heiki mõtles siiski seda täie tõsidusega. Vanust tal küll väidetavalt 27, kuid radikaalsus nagu noorel kukel.

Nõustun ka kiidulauluga Ramloffi postitusele. Ja samast rubriigist, eila kirjutas ka Larko samas stiilis hea paroodia Pulleritsu pirnile.

Selline küsimus suurele ringile, kas Martin Helme ja Mart Helme on sugulased? Kui on, siis vaene mees... samas, sõpru saab valida, sugulasi mitte.

Hästi huvitav on kusjuures see, et paistab, et kogu selle Konservatiivide Klubi juures ärritab inimesi kõige rohkem Helme, s.t Martini isik. Kui ka ideed on iseenesest ok, siis see vastuvaidlemist mitte salliv ja kompromissitu paskvill, mis sealt tuleb, tekitab allergilise vastureaktsiooni - inimene, kes ei suuda aktsepteerida arvamuste paljusust ega ka mitte teoorias mõtet, et kellelgi peale tema võiks õigus olla, no sellisega ei saa ju diskuteerida. Seda enam ma imetlen Ardi Ravalepiku ja Randal Läntsi dekoorumit Kahvli saates. Nad oli nagu vanemad, kes vaatasid, mis "huvitavate" mõtetega nende süüdimatu laps nüüd välja tuleb... Ok, ok, veidi utreerin...

Aga ma tahan öelda seda, et mingi kontingent väidab, et tegelikult on viha homode vastu heterote loomulik reaktsoon. ???

Mina leian, et vihkamises pole midagi loomulikku. Vihkamine, nii seda keda kui ka kuidas vihata, see kõik on õpitud reaktsioon. Kas imikud vihkavad kedagi? Ja kui väita, et nad ei vihka sellepärast, et they don't know any better, siis kust tuleb see teadmine? Ikka ühiskonnas, mis annab edasi oma väärtushinnanguid. Kindlasti ka mingil määral õpime me vihkama isiklikust kogemusest lähtuvalt, kuid valdavalt kujundavad meie hinnaguid ikkagi stereotüübid.

Ehe näide on minu enda väga austet vanaema, kes terve elu vihkas venelasi. Rääkis, et kõik venelased on halvad, pahad jne, kõik v.a siis need üksikud, keda ta ise tundis. Eks muidugi tema viha oli põhjustanud ka sõda, kus venelaste vastu sõdides oli saanud surma tema vend, kuid see ei muuda fakti, et tema viha objektiks olid kõik venelased. Just need, kellel ühelt poolt polnud midagi pistmist selle sõjaga ja teisalt, kes ei oleks midagi saanud selle ära hoidmiseks teha.

Paistab, et vanemate patud nuheldakse ikkagi laste peal.

Ühesõnaga, mida ma tahan öelda, on see, et ma mõistan kui vihatakse mingit konktreetset indiviidi või institutsiooni, kuid tervet ühiskonna gruppi mingite, enamasti väärate kujutelmade ja steretüüpide tõttu? Andke andeks, sellest ma ei saa aru.

Tagasi tulles kristluse juurde. Kas see ei olnud mitte see religioon, mis jutlustas ligimesearmastusest ja andestamisest ning vihale, nii palju kui mina mäletan, seal küll erilist kohta ei olnud. Jumala viha, Jumala vihaks, sellele on õigus ainult jumalal ning ma sügavalt loodan, et ei Helme ega ka kristlased ning KKlubilised pole sellise suurushullustuse küüsi langenud, et peaks ennast jumalaks.

Aga siit veel üks artikkel Ivar Silla sulest: Milleks meile tolerants?

Huvitav, kas on algamas uus nõiajaht, seekord mitte homode poolt või vastu, vaid Martin Helme poolt või vastu :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home