.comment-link {margin-left:.6em;}

KyberKurat

Idiotismi võidukäik(6): juriidiliselt on kõik korrektne!

Wednesday, September 14, 2005

Ooperis ja Othellost


Ega tegelikult pole imestada, et rahvakeeli seebika täispikk nimi on seebiOOPER. Sai nimelt pühapäeval käidud Othellot kuulamas. Pean tunnistama, et mul oli küll väike eelarvamus sees, noh ikkagi ju spordihallis, mis ooperist me siin rääkida saame, phähh!

Aga ei, jäin rahule. Othello, Jago ja Destemona hääl kandis. Kuigi jah, Oksana Dyka oli minumeelest siiski meestest parem. Tema laul kandus hästi orkestrist üle. Samas muidugi teadjam daame rääkis mulle bussijaamas, et kõige paremad kohad olid hoopis taga mitte aga keskel, kus mina istusin, ja ammugi mitte ees, sest taha kandus kõla suurepäraselt, samas kui ees olles oli kuulaja justkui mustas augus.

Tegelikult tahtsin ma kirjutada hoopis sellest, milliseid tundeid see etendus minus tekitas. Tunded olid väga kirevad. Põhiliselt suutis see muusika äratada minus armastust ja ahastust ning ängistust.

Paistab, et inimkond ei ole oma olemuselt palju muutunud, võibolla ainult rafineeritumaks, kuid mitte paremaks või moraalsemaks, inimloomus on ikka sama.

Aga ma hakkasin just mõtlema, et ooper on vist selline koht, kus tuleks käia üksi, võis siis sellise inimesega, kes et taha sinuga vahetpidamata ka vaheajal vestelda. Ma ei saa öelda, et ma oleks terve elu olnud ooperiarmastaja, kuid ma arvan, et nüüd saan ma sellest palju paremini aru kui siis kui ma teismelisena esimest korda käsin, see oli vist Don Giovanni..aga ma võin ka mööda panna...

Mu ema hakkas mind ooperisse tirima vist siis kui ma olin nii 13-14. Toona see oli ka ok, aga ma ei saanud seal vot SELLIST naudingut. Mulle meeldis kas üks või teine aaria, kuid mitte kunagi kogu kompott. Ma pean silmas seda, et toona oli mul mingi hetk ikkagi igav. JA arvestage seda ka, et Estonia lavakujundus/dekoratsioonid pole kunagi just väga rabavad olnud.

Selle kohapealt oli Othello muidugi super. Lavakujundajale, Ralf Forsströmile tuleb suur kummardus teha. Aga noh, eks spordisaalil ole omad plussid, seda just ruumi puhul, mida saab kujundada vastavalt vajadustele ja kujundaja nägemusele, mida kahjuks kitsukene Estonia saal ei võimalda.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home