.comment-link {margin-left:.6em;}

KyberKurat

Idiotismi võidukäik(6): juriidiliselt on kõik korrektne!

Wednesday, February 22, 2006

Puust ette ja punaseks on alalti hea õppevahend

Viitan siin Larko postitusele, mis räägib rahvasuus corrida'ks nimetatud ristiretkest. Soovitan soojalt, ma ei ole enne ühtegi nii tabavat võrdlust autoriõiguste teemal lugenud. Herr Härg nimetaks seda kindlasti demagoogiaks, mina nimetan seda meelelahutuslikuks vahepalaks.

Aga jah, see on ikka... hmm egoismi tipp see ei saa olla, kui sa pead kedagi teist selle eest vastutavaks, aga mingis vormis on kindlasti tegemist mania grandiosaga, ui keegi kujutab ette, et kui mina läheksin linna keskväljakule karjuma: "KUMU on avatud, Weizenbergi 34/Valge 1 on aadress, minge kohe kõik!!!" Teen mina kuidagi KUMU kättesaadavaks... "Möhh?!," ütlen ma selle peale.

Seda mida mina sel juhul Raekoja platsis teeksin võiks parimal juhul nimetada tasuta reklaamiks... ja halvimal juhul avaliku korra rikkumiseks (ikkagi lärman ju ;-). See, kas mina turuplatsil kisan, ei mõjuta kuidagi seda, kuidas, millal ja milluse hinnaga ERM on otsustanud kultuuri-nautlejaid või lihtsalt uudishimulikke sinna sisse lasta. Täpselt samamoodi, kui mina lingin, olgu see siis tekstid (laulusõnad, teaduslikud artiklid, ilukirjandus jne) või mp3-d videod, ei muu see fakti, et kui nad juba on (tasuta) kättesaadavad, siis on nad seda igal juhul...või kuni selle ajani, kuni autor otsustab, et selle eest võiks nüüd hakata nutsu koguma. JA minu postitus/link ei mõjuta seda küll kuidagi. Kui siis nii, et nüüd on tal potentsiaalsete klientide baas suurem kui ilma selle viiteta.

See oli siis Larko jutt minu sõnadesse ümberpanduna... ja jääme ootama kuni Härg minu uksele koputab ja mind autoriõiguste rikkumises süüdistab...ei tea kas uueks sõimusõnaks saab varsti "linkija!"?

1 Comments:

  • Pole Härjal Su uksele asja, sest annan Sulle lihtlitsentsi teose ühekordseks kasutamiseks. (Autoriõiguse seadus §47)

    By Blogger Larko, at 1:49 PM  

Post a Comment

<< Home